de Notarissen
De Notarissen merkpositionering
In de gesprekken die ik had met de Notarissen voelde je hoe het notariskantoor geworteld was in Vianen en de omliggende Vijfheerenlanden. Voor velen is het notariskantoor het aanspreekpunt in deze regio om juridische stukken vast te leggen. De concurrentie van de Notarissen zit vooral aan de overkant van de Lek zoals Nieuwegein, Houten en Utrecht.
De huisstijl was al ouder en je merkte dat er behoefte was aan een frisse eenduidige manier van communiceren met nieuwe en bestaande klanten. De klant merkte dat bij iedere aanvraag ze opnieuw gingen nadenken welke boodschap ze wilde overbrengen en hoe? Daarbij voelt ook de Notaris aan dat de markt veranderd en de klant goed geïnformeerd wil worden voordat zij iets vast willen leggen in een akte. Tijd voor een uitstraling die past bij deze tijd.
In samenwerking met diverse medewerkers hebben we een brainstorm gehouden om zo de waardes en de kenmerken van de huidige medewerkers vast te leggen. Dit was de basis van een nieuwe merkbelofte “Zeker, goed geregeld!” waarbij we de zachte waardes en vragen waar mensen mee zitten koppelde aan de adviserende en kernactiviteit van de notaris. Dit paste ook goed bij de kernwaardes van het kantoor.
Vraag
In de Marketingcommunicatie werken we met vragende koppen die de vragen waar mensen mee zitten benoemen en daarbij kort uitleggen wat de voor- en nadelen zijn. En afsluiten met ” en dat geeft een goed gevoel.”
Kapstok
Na de invoering van de nieuwe huisstijl konden we snel inhaken op de Viaanse sleepbootdagen met een pakkende poster over het huwelijksbootje en bij de sponsoring van het Stedelijk Museum Vianen was de communicatiekapstok direct in te zetten om met 2 vragen over Rembrandt die de mensen aan het denken te zetten over faillissement en testament.