Bloomlighting
Voor Bloomlighting werd ik gevraagd om een logo te ontwerpen met een bijpassende huisstijl. Het logo moest passen bij de hoogwaardige designlampen van Flos en Modular. Bij de start van de opdracht heb ik samen met Geoffrey Oudenaarde gekeken wat de juiste uitstraling moet worden en hoe we met humor en eigenzinnigheid de kernwaardes van Bloomlighting in het merk kunnen brengen. Het gevaar was dat het merk te veel een kopie van Flos zouden worden zonder eigen identiteit.
Het ontwerp van het logo is strak en zwart/wit waarbij het past bij ieder merk en het gevoel van designverlichting omarmt. Los van het logo hebben we een lichtschakelaar gemaakt die een belangrijk onderdeel van de huisstijl is. Deze wordt groot toegepast en brengt de ontvangen in “actie”. In je hoofd wil je de schakelaar omzetten. Dit wordt ondersteund met een twintigtal korte pakkende zinnen als “Just Bloom”, “Bloom ON”, Do you dare to Bloom it”. Deze zijn terug te vinden op kleine stickers, tassen, kaarten en visitekaartjes